Veel paarden, actie en vaart op Museumplein Polo Amsterdam

Op het Museumplein wordt dit weekend volop aan paardensport gedaan tijdens de eerste editie van Museumplein Polo Amsterdam. Ook bij niet-ingewijden valt de sport in de smaak.

Door: Hannah Stöve in Het Parool van 30 september 2016

Tussen de polowedstrijden tussen zes internationale teams door, geven beroemde ruiters als Anky van Grunsven demonstraties, waarin ze zorgvuldig uitleggen wat hun sport nou precies behelst. Tijdens de demonstratie van Olympisch eventingruiter Tim Lips vrijdagmiddag is de gratis publiekstribune vooral gevuld met wat aangewaaide toeristen en enkele ouders met kleine kinderen.

Echte paardensportliefhebbers zijn schaars, al zitten de Utrechtse biologiedocent Serana van Laarhoven (25) en de Oostereindse toegepaste biologiestudent Ellen Waas (21) er wel al een paar uur.