Museumplein maakt zich op voor Polo-evenement

De komende dagen is het Museumplein niet gevuld met toeristen en inwoners, maar met paarden en Polo-fans. De eerste editie van het Museumplein Polo Amsterdam Event wordt vandaag namelijk geopend. Het evenement begint om één uur en duurt tot twee oktober.

Aangename verrassing
Ook voor de mensen die de sport niet kennen, wordt het een leuk evenement, meent Meulemans. ,,Het wordt een aangename verrassing. Polo is namelijk spectaculairder dan je denkt. Het is de op twee na snelste sport ter wereld!” Bovendien wordt er de komende dagen op hoog niveau gespeeld. ,,Dat zie je zelden in Nederland.”

Het Museumplein Polo Amsterdam Event houdt dan ook rekening met flink wat bezoekers. ,,We hebben een gratis tribune waar 2.500 mensen op passen. We hopen dat die vol zit. De weersomstandigheden zijn in ieder geval goed”, zegt Meulemans.

In totaal worden er acht wedstrijden gespeeld door zes teams. Daarnaast zijn er diverse demonstraties te zien, onder meer van drievoudig Olympisch kampioen dressuur Anky van Grunsven en tienvoudig wereldkampioen vierspanrijden IJsbrand Chardon. De eerste wedstrijd start om 16.45 uur.

Geen overlast
Helemaal uniek is het evenement niet. ,,In Sydney en Londen spelen ze Polo in het park. Maar ik vond het leuker om een evenement als dit te organiseren in een oud stadscentrum.”Omwonenden hoeven volgens Meulemans niet bang te zijn voor overlast. ,,We houden rekening met de omgeving en willen een net evenement organiseren.”Source: www.ad.nl/amsterdam/museumplein-maakt-zich-op-voor-polo-evenement~a8f030af